torsdag 27. november 2008

Litt sjvung med maling og simsalabim nr 2!

Må bare vise bilder "før og etter" av spisebordet og skjenken min. Jeg ble så fornøyd! Hihihi.
Måtte frem med malekosten og "trylle" litt.
Før:













Etter:















Den skjenken var litt av en jobb skal jeg si! Måtte fjerne glassene i døra og skuffene. Planen var at jeg skulle ta de forsiktig av og spare på de til en senere anledning. Men det skar seg jo, bokstavlig talt, da jeg tråkka på de...Behøver jo ikke å si hvordan det gikk!
Men resultatet ble jeg da fornøyd med:) Alt er ikke på plass ennå som dere sikkert der...de små vegghyllene som står oppå bordet er ment til å henges opp. Og litt pynting og sånt må jo til.
Til venstre i bildet ser dere litt av Amerika-kofferten som vi kjøpte på loppemarked i fjor høst. Den rommer mye og mangt! Og når man har kjøpt en leilighet uten bodplass så kommer det godt med...
Når jeg nå er så godt i gang kan jeg liksågodt ta med bildene av "Billy'n" fra Ikea.
Vi har en liten loftleilighet, og da mener jeg liten. Ikke så mye veggplass osv, så her gjelder det å være kreativ.
Vi sagde litt i "Billy"n slik at den passa til veggen til soverommet vårt. Rettelse, jeg sagde. Jeg drev på med bord, skjenk og bokhylle i 1 uke til sammen. Svett og glad når tingene var ferdig!
Hvis du ser godt etter så ser du ene sida til bokylla på "Etter"-bildet. Siden alle har sett en Billy-bokhylle før, så viser jeg ikke bilde av den. Men "Etter"- resultatet derimot. Som dere ser må man sage litt på skrått og ymse når man bor i leilighet med skrå tak. Utfordrende å få det til å passa gitt når man ikke er flink til å finne ut vinkelen på taket!
"Billy'n"




3 kommentarer:

Ida sa...

Takk for koselig hilsen hos meg - og gode ord :) Blir veldig glad !

Også var det jo sååå kjekt at jeg fant bloggen din - mye fint du viser! Bordet og kommoden ble lekker! Hadde nok aldri kommet på å male den grønn - men det ble en utrolig tøff kontrast i hjemmet!

Ha en fin kveld! Klem

Alven sa...

Hei :-)

Takk for koselig hilsen inne hos meg :-)
Ble veldig fint med bord og sjenk :-) Likte godt fargen på sjenken :-) Hva slags farge har du brukt? Har slike stoler sm du har...mine er lutet...har vurdert lenge å male de hvite :-) var jo veldig fint :-) Ha en fin dag :-)

Maya: sa...

Takk for kommentarer:)
Skjenken har farge S2020-B90G. det er en slags "gammeldags mintgrønn". Minner meg ihvertfall om en farge oldemoren min hadde på kjøkkenskapet sitt. Under la jeg først en farge som heter "sortbrun". Deretter malte jeg med den grønne fargen, og pusset for en slitt look...Liker det litt gammmelt/shabby sjø!

Stolene kjøpte vi for 50 kroner eller nå sånt fra noen vi overtok en leie-leilighet av.
Det som er litt morsomt er at de er laget av en hobbysnekker, så selv om alle stolene er laget etter samme mal, er bena tykkere på en enn andre osv. Hihi, veldig sjarmerende:D