tirsdag 1. september 2009

Award med utfordring


Jeg har fått en award fra Kreakris, med en utfordring. Og denne synes jeg er så morsom, at jeg tar utfordringa på flekken!
Utfordringen er å si 10 ting om seg selv. Jeg har sett lignende utfordringer rundt omkring men ikke fått den selv, så nå hiver jeg meg med, hihi. Så får den som vil lese, andre kan hoppe over:)
Here we goes...

10 om Maya

* Som noen vet, heter jeg ikke Maya. Jeg er oppkalt etter min oldemor, som het Ingeborg Johanne ( men jeg har bare fått det første navnet). Maya har jeg fra Jostein Gaarders bok med samme navn.

* Jeg har hoppet i fallskjerm (tandem) over Cape Town. Det var moro!

*Jeg var i min ungdom politisk aktiv og hadde flere verv. Var bl.a aktiv i kampen mot EU som 17 åring. Fikk med andre ord ikke stemme selv.

*Jeg har bodd i en militærleir i 1 år, uten å ha vært menig. Eks-samboeren min var befal.

*Jeg er bondedatter. Men sto på verandan som liten og ropte at faren min måtte dø (???) siden han sendte kyra til slakt...(stakkars pappa...)

*...På samme tid kunne jeg bruke evigheter på å snu fluer som hadde havnet på ryggen, for at de ikke skulle dø.

* Jeg er ikke vegeterianer som man kanskje skulle tro av det som står over.

*Jeg har studert grafisk design, psykologi (grunnfag altså) og sosialt arbeid. Da jeg gikk ut fra videregående skulle jeg bli interiørarkitekt. (Og denne bloggen var det nærmeste jeg kom:D)

*Jeg liker å reise, se arkitektur i andre land, menneskene som bor der, det de omgir seg med, livet de lever, andre kulturer. Og jobber med noe hvor jeg kan få brukt erfaringer fra denne interessen til noe vettugt.

*Jeg er veldig glad i musikk. Det eneste jeg ikke liker tror jeg må være jazz. Ellers inneholder mp3n min 80tallsgodlåter, bollywood, disco, indie, rock, låter fra gamledar (50, 60, 70 tallet) arabiske rytmer, klassiske bidrag, chill, alt som gir meg the groove and the feel and the
flooooooow

Man skal vel i grunn gi den den videre til 10 stykker. Men jeg ser den har gått rundt en stund. Så hvis du er en av de som ikke har fått den gir jeg den til deg:)

Maya

6 kommentarer:

GundaM sa...

Så artig bli bedre kejnt med deg da...Stakkars deg da kyrne dro, skjønner deg godt og likedan med fluene...Driver på slik enda jeg da.

ha en fin tirsdagskveld, selv sitter ejg og venter på at gutta er klare med sine fotballdrakter.

Pink lady sa...

Artig å lese litt om deg! Likte godt dette med motstand mot EU som 17 åring! Jeg var selv riktig imot norsk EU medlemskap da vi hadde valg sist, og kunne heller ikke stemme! Så der er vi enige gitt!

Ha en riktig god kveld!

Pink Lady

Kosene mine sa...

Hihi, der kom det frem både det ene og andre :o)
Artig!

Brigg sa...

Nei,så kjekt å lese! Artig å bli bedre kjent med deg. og jeg misunner deg (og er ganske nysjerrig)på den jobben din. Noe slikt vil jammen jeg jobbe med og..

også het du ikke maya! du har liksom blitt en maya for meg. rart.men veldig fint ekte navn og!

Ninas Drops sa...

Mayabadooo=)
Hei sveis.
Kulie punkter om deg da kjære .
Herlig herlig.
Ha det fint.
Drops

Frk. Fosli sa...

Nå ble jeg nysgjerrig på om du jobber som grafisk designer!? =)