onsdag 28. september 2011

Sort kløver: og rosa lisiantus

Vakre Sorte kløver! Fra Egersund fajanse. Etter en smule "oppmuntring" fra en loppevenninne gikk jeg fra markedet med en pappeske full av Sort kløver. 15 deler totalt. Bildene viser det jeg kaller potetfat og sausnebb. 6 middagstallerkener, 4 suppetallerkener og 3 serveringsfat i varierte størrelser var der også. Serveringsfatene var en del krakkelert, men pytt. De var fine! Og prisen: 300 kroner for alt. Nååå blir det fine middager fremover nå! Og enda et servise å lete etter på markeder...


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vel vel, overbevisning mer enn oppmuntring kaller jeg det! Skjønner ikke hvorfor du tvilte i det hele tatt- se så utrolig flott det er! Åhh, når jeg ser bildene skjønner jeg ikke at jeg ikke "røska" til meg den svarte kløveren- det hadde jo passet perfekt til de svarte stolene, haha!! (DA hadde Chr blitt stresset tror jeg!)

Gleder meg til mange middager på dette serviset! Og så gleder jeg meg til flere loppefunndager med deg, fina! Klem fra Eline

Camilla Wedel Sivertsen sa...

Wauw hvor er det bare et flot stel! Så må du have fat i tallerkner også

Duse Pasteller sa...

Oj, lekkert!
Og fin pris:)
Janni

(eddas) sa...

Kjempefint er det,jeg har 4 dessert skåler i serien..
ha en vakker høstdag..
klemklem

Anne sa...

Hei, Ser dette er en gammel tråd, men satser på at du fremdeles er like glad i Sort kløver. :) Jeg har fått tak i en hel haug med deler; kopper, skåler, serveringsfat, tallerker, eggeglass,... Jeg samler på et gammelt Höganäs, så jeg trenger ikke dette. Siden jeg fikk det gratis, tenkte jeg å gi det bort til en som samler på det. Om du er interessert kan du sende en mail på vilvanan@gmail.com.
Hilsen Anne :)