mandag 13. juli 2009

The spisestu


(Beklager mørkt bilde. Det er ikke bestandig så enkelt med lysforhold her oppe på loftet).
Så er "spisestuen" i det mektige loftet fått sin lille fresh-up. Siden kommoden var ferdig har jeg ventet på tid og inspirasjon på å gjøre det litt mer koselig i akkurat det hjørnet. I dag har jeg hatt en liten ånd over meg og gjort nå med det! Juhu. Alltid digg å kunne stryke ut en av de der tinga som står på "things-to-do"- lista.
Noen av tingene jeg viser nå har jeg jo vist før, sånn litt nå og da. Men nå kommer helheten mer frem.
Jeg har undret litt over hva som skal henge over bordet, (ja, det er mye å undre på her i livet:)), og i dag fant jeg det ut. Jeg har hengt noen fine heklete loppisduker rett på veggen. Med sånn "tyggis" hvis dere skjønner hva jeg mener. Det ble akkurat passe skrull, hihi. Jeg likte det.
Det meste av pynt her er faktisk loppis. Ikke-loppis er blomsterlyspæren fra ROOM, sølv-lampefoten og lotus-blomsten. Og den blå fugleknotten fra House Doctor da. Til og med møblene er arvet/loppis.
Og den usedvanlig vakre, grønne lampeskjermen har altså fått være fremme til min samboers store forlystelse. Jeg var en stund i tvil som enkelte av dere vet (se her).
Ha en fortreffelig kveld!
Maya

19 kommentarer:

Ragna sa...

Det var en fin ting å bruke hekledukene til :-) Jeg har masse slike hekleduker. Men jeg tror jeg skulle hengt dem på en farget vegg, for de er hvite og jeg tør ikke farge dem - enn om jeg ombestemmer meg...

mi-rachel sa...

friske bilder hos deg!

Kvirrevitt sa...

hihi, det ble jo kjempefint med de heklelappene på veggen! Morsom idè! Sånn tyggis er kjekt, og litt skrull må man ha :)

Sanne sa...

Så kjempe koselig :):)

Agnethe sa...

Knallfint! Morsom ide med hekledukene. :)

Og hvis du noen gang vil bli kvitt lampeskjermen, ja da står kokosbolleheimen klar til disposisjon.

Carina Dale sa...

Så korselig hjem du har! Liker stilen din ;-)

Et spm: var de hvite eller har du gjort noe med dem?

Carina Dale sa...

Ja, ja. Her strør jeg rundt meg med halve setninger ;-) Jeg mente vasene. :-)

Ramme Alvor sa...

Både kreativt og fint!
herleg kombinasjon av fargar og utstyr :)

Keep up the good work!

Cecilie sa...

Så flott du hadde det på loftet!
Nydelig!
ha en fortsatt fin sommer!

Sanne sa...

De heklalappene gav meg faktisk en ide. eller rettere sagt samboeren min. Legger ut nye bilder på bloggen min i morgen :) takk for inspirasjon :)

La luz del norte sa...

Så fint du har det!! Og jeg likte godt det med dukene. Mulig jeg stjeler ideen, for jeg har en del sånne duker jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med... :) Den kommoden din til hobbysaker er jo bare helt nydelig!!! En veldig god idé og den ble virkelig lekker! Ha en fin uke videre!

Solrosa

Unknown sa...

Det er alltid like koselig å komme innom bloggen din!
Virkelig koselig kjøkkenkrok du har laget. Utrolig koselig med heklebrikkene!
Kommode med hjul er jo bare en super duper ide!

Hilsen Linetoppen

Kristine sa...

Så fiiint!! Man må utnytte det å få ånden over seg ja, hehe...er nok av late dager nå om sommeren ;) Det blomsterfatet passet jo ypperlig til den styla kommoden din da! Herlig med loppis! Gleder meg til "sesongen" starter igjen til høsten!
klem

Nenna sa...

Jeg synest du var veldig oppfinnsom med de heklebrikkene på veggen! Og jeg misunner deg fortsatt veldig det plastikkbrettet ditt. Selv om det passet perfekt på den flotte kommoden din!

Hisen Janette

Vibeke sa...

gud så stilig med de heklebrikkene, me like!:)

sommerklemmer

Bare Beppe sa...

Så utrolig flott blogg du har ;) Datt tilfeldig innom, og glemte helt tid og rom, for ikke å nevne jobb ;) God sommerdag. Klem Beppe - som helt klart titter innom igjen!

Ninas Drops sa...

Helllo i luken eller spisestuen...
Sååå fint det ble...I like....
men stakkars regner det....det gjør det forresten nesten her og...Jeg vasker vinduer innvendig jeg...mens svetten siler...litt lommert....
Men du..så kult at du har handlet deg det brettet med det blå motivet på....akkurat slikt har jeg og vettu...har du sett det?...Lagt det ut på bloggen for en stund tilbake...kanskje det ligger under Gjenbruk på etiketter hos meg....det er i hvertfall super kult....
Så kanskje det blir en tur til Ikea på deg ja...hihi...vær beredt på å bruke penger....Der går det alltid for mye penger gitt...hm....
Men du...Det fatet aner jeg ikke hvem som er produsent av jeg...det røde mener jeg....Og du...det morsomste av alt er jo at det kostet typ 24 kr eller no....Jippi...har ett rødt her jeg...Hm..kanskje det skal til Oslo bin og loftet..hm......hihi...
Oki, ha en fin fin dag.
Klem fra hostepinken=)

Marianne sa...

Norges nydeligste loft!!

Kari Anne sa...

heisann! masse artig her! la merke til det blå brettet, jeg har et slikt (annen fasong) til salgs på finn.no nå. Jeg synes det er skikkelig kult, men nå har jeg så mye krims krams at noe må dessverre gå! (pålegg fra mannen, ikke helt mitt valg....).
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18343929
Følger med på bloggen din og har deg på blogglista mi : )