mandag 3. mai 2010

Mitt første hekleteppe ferdig

Juhu! Enn at jeg skulle bli ferdig!?! Teppet måler 120 x 120 cm. Det skulle helst ha blitt litt lengre slik at jeg kunne tylle det rundt meg på sofaen, men jeg tviler på at det skjer. Det er ihvertfall bredt nok til at det varmer hele underkroppen eller overkroppen alt ettersom:) Jeg vurderer å hekle en litt tykkere hvit kant rundt, men vi får se hva det blir til. Jeg har enda til gode å feste noen tråder og det føles som arbeid nok for en stund. Det er nå litt skakt og skjevt ser jeg, men det er godt nok til vårt bruk. Poenget er at jeg faktisk har fått til (og hatt tålmodighet) til å lage et slikt hekleteppe. Hadde jeg aldri trodd...
Den sorte "Keep Calm"- plakaten vant jeg inne hos Snøstorm, passer fint i ramma si den! Jeg fikk også en plakat i rødt, en alfabet-plakat og en veske. Lucky me! Gleder meg til ny bolig slik at jeg kan henge opp og ordne litt:)
Ha en flott ny start på uken, her begynner forberedelser til muntlig. Hiv og hoi!


Maya

23 kommentarer:

Sommerfjøsen sa...

Så fint det var! Imponert:)

Rikke - fargesirkelen sa...

Wohoooo!!! Et helt teppe! :D

atinybitofheaven sa...

Flinkesen:):)

Jeg holder også på med et ( eller 3 faktisk..haha).. men nå ser jeg at jeg kanskje burde hekle det sånn som deg for det ser litt lettere ut enn den evige popcornheklingen jeg holder på med... så kanskje det snart blir 4 hekletepper på gang.. thihi...

Ha en vakker mandag:) klemmer

Unknown sa...

Så fin!!!

Jag skulle också vilja lära mig att sticka:)

Kramelikram Annaleena

Kort og Søm sa...

Det var et koslig teppe, helt supre farger du har brukt! :O)
Hilsen Fredrikke

idyll sa...

Weee!!! Så flink:) å ikke minst tålmodig.. hehe.. ble veldig fint..

Lykke til med muntlig! Klem fra Idyll

Sylke Feldhusen sa...

Gratulerer, dette ble jo riktig fint! Heklede ting er alltid litt skjeve når de er ferdig, dersom man ikke strekker dem ut. Hvis du vil ha det mer rett, kan du fukte teppet og la det tørke i fasong (pinn det fast med nåler på et underlag).

Har en give away på gang hos meg, du kan jo se om du er interessert! Det er i alle fall en gevinst i glade farger :)

Lykke til med alle eksamener! Klem

BlandetLoft sa...

<HOho, sååå gøy!! Er det ikke deilig? å se på det etterpå og se at du klarte det!! Det ble jo skikkelig stilig også jo.
Jeg tørr ikke prøve en gang jeg.. hihi

Ramme Alvor sa...

Kjmepeflott!

She: sa...

Veldig fint ble det, godt fargevalg!! Hekling er gøy!!!

Katrine sa...

Gratulerer med ferdig hekleteppe!!! Det var kjempesøtt! Jeg fikk lyst å begynne på et lappeteppe :o)

Bjørkely sa...

hei hei!
det var et flott teppe. Driver på å hekler et teppe nå. Skal hekle 30 ruter, er nå kommet til 16.. så jeg har et lite stykke igjen :)

Bella sa...

Nyyydelig fint, dette blir man glad av : )

Frk lykkelig med farge sa...

Teppe ble kjempe flott. Blir jo et varmt og godt teppe å ha over skuldrene på litt kalde sommerkvelder.
Jeg må spørre deg hvor du kjøper garn? Var fine farger.

Klem fra Ann Kristin

KIRKEBY sa...

Hvor er det altså fint. Det er en lidt anderledes måde at lave farvesammensætningerne på og det kan jeg godt lide.
Mvh Maria

Camilla sa...

Så flink du er!! :-) Likte fargene <3

La luz del norte sa...

Fint pledd! Beundrer deg for tålmodigheten!

Her har det vært stille med blogging ei god stund. Jobber så mye for tiden og fritid brukes ute. Driver og planlegger det bryllupet også, vet du, og nå har jeg fått skikkelig gode ideer til invitasjon og bordkort. Kjolen er kjøpt! Kjempefin!!!! :):):) Dress skal kjøpes i løpet av mai. Det er koselig og jeg gleder meg veldig. Har også bestilt yndlingsfotografen min, så det blir toppers!! :) Ja, du skjønner sikkert at jeg gliser fra øre til øre her nå.

Lykke til med eksamen!!

Klem fra Sol

Pia sa...

Herlig teppe!

Châtaigne sa...

Superfint teppe - det kunne jeg godt like:-) Herlige, friske farger! selv om du kaskje ikke kan ha det rundt deg kan det være fint å ha over beina i sofakroken. Ønsker deg en fin ukestart, klem fra Kastanjedamen

Kamille sa...

Ååå,nydelig teppe du har hekla, du er flink!! Liker den kvite stolen din veldig godt. Har planer om mange slike rundt kjøkkenbordet vårt også men har ein som ikkje er heilt enig så eg får jobba litt til med det.. :)
Ha ei fin veka!
klem

Stina sa...

Så fint! Grattis :-)

Marianne sa...

For et fantastisk fint teppe!
Love it:):)

Ellen sa...

Tenk at du får tid til å hekle lekkert og ha eksamenshode samtidig!Simultankapasitet altså.Lykke til med muntligforberedelsene!God natt!