torsdag 6. mai 2010

Loftet til salgs

Guriland, så var tiden kommet! Vi skal faktisk ha visning til helgen og det føles veldig rart. Jeg har liksom drevet og pratet om dette salget i evigheter, og nå skjer det (forhåpentlig).
Jeg viser noen bilder fra prospektet. Vi har ikke stylet loftet, bare strippet det for all personlighet og farger. Eller, leiligheten i seg selv har personlighet i massevis, men jeg tror det eneste som "lyser" oss er lotus-blomster på verandan, hvite melkeglass-vaser samt at  man kan kanskje kan ane en loppefantast også når man ser nattbordene på soverommet. Til visningen har jeg tenkt å legge et  hvitt hekleteppe på sengen og noen puter. Sette frem tulipaner, og muligens noen stearinlys. Ellers er det liksom lite stæsj ute og går. Og slik skal det jo også være. Men litt mer varme må inn føler jeg...Har dere noen erfaringer med egen visning (eller andres) å dele?
Som dere ser er det kanskje ikke så rart jeg er glad i loftet. Jeg synes det er moro med litt skjeve vegger og kriker og kroker, så når jeg ser på bildene nå, uten alt nips-napset kommer det virkelig til sin rett. Veggene, formen og størrelsen på leiligheten kommer mer frem, og hadde jeg bodd her en stund til kunne det tenkes at stilen hadde endret seg fra "Fyll på med gladsaker" til "Less is more", (Sånn veldig hypotetisk. Jeg vet jo at det er en umulighet in real life). 
Jeg driver og samler bilder fra tiden på loftet. De fleste har blitt vist på bloggen tidligere, men jeg er i litt vemodig stemning så jeg tenker på å lage et par innlegg fra tiden her oppe. Vi får se hva tiden strekker til.

Bildene er hentet fra annonsen på Finn, fotografens navn har jeg ikke.

Maya

15 kommentarer:

(eddas) sa...

ja..da får jeg bare ønske dere masse masse lykke til :)
loftet er jo veldig flott..og med balkong....:)
ha en fin dag søte du
eddaKlemmer til deg

En støvel og en sko sa...

Nydelig loft...Lykke til med salget! Det blir nok snappet opp på null tid.
Hilsen Sølvi

Kristine sa...

Hei :-)

så spennende med visning! Jeg husker når vi skulle ha visning..hadde en interiørkonsulent på befaring først. Hun lagde en sånn ca 8-sider lang rapport med hva som hun anbefalte å ta bort! hehe. Jaja, glad i nips jeg og..men litt av poenget er at folk skal klare å se sitt eget liv der, sitt eget hjem, og da kan det ikke ose av Maya's loft..eller noe sånt, hehe ;-) masse lykke til i alle fall!

Tenk at vi endelig fikk oss leilighet i går da. Helt utrolig, nesten litt uvirkelig. Vi har nemlig vært i en del budrunder og sist så mistet vi faktisk en nå på mandag på forkjøpsretten. Da hadde vi gått i en uke og trodd at den skulle bli vår, vi hadde jo allered møblert i hodet vårt og alt..men 1 time før fristen gikk ut på forkjøpsretten var den en som fant ut at han skulle ha den. Sukk...men heldigvis snudde lykken fort da ;-D

Ønsker deg masse lykke til på visning. Boligmarkedet er jo fortsatt selger markeds så dette går nok veien ;-)
klem fra meg

Bente sa...

Oj, så uvant å se loftet sånn! Lykke til med salget!

Rikke - fargesirkelen sa...

Lykke til med salget!

Litt trist å se loftet så fargeløst...

Patina-H sa...

Ein veldig fin og koselig leilighet må eg sei :) Masse lykke til med salget !!

små og store drømmer sa...

Lykke til.
Det er jo en fin leilighet som skal selges. Tror det skal gå knirkefritt jeg :)

Minmill sa...

Hei på deg søte Maya. Så nå er det salg på gang ja. Jeg synes leiligheten er kjempelekker og er enig med deg at kringkelkroker og skjeve vegger er fint. Men jeg ville definitivt hatt mer takhøyde. Det er vel kanskje det du også savner?

Fargebruk går opp og ned for meg. Nå har jeg lite farger, bare en dasj med turkis og rosa innimellom. Jeg tror jeg fikk en fargeoverdose i fjor og må roe ned litt.

Da vi skulle selge vårt rekkehus, gjorde vi akkurat som dere, tømte ut alt overflødig og beholdt noen ganske få møbler. Det ble suksess. Folk trodde jo leiligheten var kjempestor, noe den ikke var i det hele tatt. Hehe. Det var fullt hus på visningen og det ble solgt til langt over takst, og vi var superfornøyde. Håper det går samme veien for dere også. Jeg synes dere har et fint utgangspunkt for salget.

Har dere kjøpt noe nytt?

Klem Minmill

Janne i Fagerlia sa...

Det blir sikkert ikke vanskelig å få nye beboere til en slik koselig plass. Lykke til!

Og en ting til - teppet ditt ble kjempesøtt.

Nina sa...

Hadde passet perfekt som en byleilighet for meg ;). - Men det var dette med de pengene da. Ettersom vi bor på landet, har vi alltid sagt at dersom vi skal kjøpe noe mer - blir det ikke hytte, men leilighet i byen. Lykke til med salg av loftet med balkong ;).

Sanne sa...

Gleder meg til dere finner dere en ny plass å bo slik at du kan blogge oftere :)savner deg litt i bloggverdenen

re:signert sa...

JEg har jo væørt inne hos deg før :-) ELsker ditt heklede teppe!! FLinke du er da. Så så sinnsykt lyst å lære det selv. MEn kommer liksom ikke i gang, med alle disse andre ballongene i luften!!!Skal se på spørsmålene dine! Ha en finfin lørdag!

Ellen sa...

Det var jammen en kremleilighet!Må jo gå som smør å få solgt det der, det er jo sånt som alle drømmer om i byen vel?Husker vi var sjeleglad hvis vi hadde råd til fransk balkong:)Håper salget går max bra, lykke til!Og tuuusen takk for linken til oss på siden din, den oppdaget jeg i dag:)
Ha en finfin søndag!!

mette sa...

åj ja nå var det tomt der ja, en smule mindre spennende uten alle de fine detaljene du pynter med:) lykke til med salget!!

BlandetLoft sa...

Det var både rart og morsomt og se leiligheten så naken. Men ikke rart dere falt for denne, den er jo nydelig, med veggene og de store takvinduene.
Lykke til med salget, og et nytt kjøp.
Klem fra BlandetLoft