tirsdag 11. mai 2010

Inspirasjon a la Afrika

Da jeg reiste rundt i Namibia og Sør-Arika for noen år siden forelsket jeg meg i de kraftige fargene som ofte ble brukt i interiøret. Stuer med oransje eller knallrosa vegger, kombinert med antilope-horn, afrikanske masker og fargerike posters på veggene osv. Sterke og kraftige farger blandes med fri hånd, og det er veldig inspirerende for en nordboer som sverger til hvite vegger for å fange lyset. Jeg kunne ønske jeg fikk til å bruke farger på samme måte hjemme hos meg en gang. Både jeg og sambo drømmer om å ha et "Verdensrom" en gang i tiden, hihi. Et rom som er fylt av reiseminner, bilder og souvenirer. Et slikt rom bør vel ha en internasjonal profil. Bildene under her inspirerer meg veldig for dette formålet. Her blandes sør- og nord Afrika i et interiør. Sterke farger, og fliser a la Marokko. Kombinasjonen med hvitt og moderne stoler topper bildene synes jeg. Digger!
Fotograf Trine Thorsen

9 kommentarer:

En støvel og en sko sa...

Åh, det må ha vært fantastisk å reise rundt i Afrika, heldige deg!
Men hvem vet, når dere finner ny bolig kan drømmen om et verdensrom bli virkelighet. Fin inspirasjon.
Ha en fortsatt fin dag.
Klem, Sølvi

Unknown sa...

Så härliga och pigga färger!
kram annaleena

idyll sa...

Herlige fargeglade bilder, stiligt å hatt noen slike "marokko" fliser ja, for ikke å snakke om hvor kult det var å male halve veggen!!

Ha ein strålende dag, klem fra Idyll

La luz del norte sa...

Å, det var veldig fint!!! LIker godt blaningen av brunt, grønt og blått. Nydelig!

Ha en fin dag, Maya!!

Klem fra Sol (som er i Bergen og jobber)

lisasornes sa...

etnisk er friskt & fiiint ;)
lykke til med salg av loftet forresten ;)

~ maiklem ~

Therese sa...

Lekre bilder, spesielt bilde med putene. I like it too :)

Håper du får en fin onsdag :)

Ellen sa...

Den grønnfargen som går igjen på bildene er helt fantastisk...Jeg har også lekt med tanken på et reiserom.Hvordan skal man få alt til å gå sammen mon tro?Det er kanskje den store utfordringen...God natt:)

Anonym sa...

liker! fin grønnfarge, fin reiseromidé og fine farger på blog'en! i like;) du er finfin:) sees vi 4.?
<3 hilsen telenor

Maya: sa...

Hallo Tellenor! Haha, der var du ja;D Vi sees nok 4, om jeg ikke var for sent meldt på da. Vet ikke hvor strenge de er jeg gitt. Burde ha sånn "liker" funksjon på bloggen også, itte bære på feisn, ser jeg.

tata!