torsdag 29. juli 2010

Hellasbilder og endelig fått solgt loftet!

Vi kom oss til slutt til Hellas. Flyet endte med å dra klokken halv 3 på natta, og vi var fremme i Molivos, Lesvos akkurat i tide til frokost. Litt reduserte var vi første dag, men resten av uka gikk som en lek. Selvfølgelig gjør det det når de eneste planene en har er å ligge på solseng og spise deilig gresk salat! Toppen av glede var jo at mens vi var på ferie ble altså loftet solgt. En ung herremann fikk privat visning av megleren vår, og i det vi kom inn døra hjemme var budet godtatt og overtagelsesdato satt. Litt vanskelig å tro med en gang, siden det mildt sagt kom litt overaskende på et par i feriemodus. Men lettelsen var desto større. Endelig kan vi begynne å se oss om etter ny bolig på "orntli" og faktisk gi bud!
Lesvos er en gresk øy som ennå har til gode å bli overdrysset av charter-turister. Vi bodde i fiskerbyen Molivos, og nøt stillheten, stranda og masse god mat. Det er ingen "typisk" gresk øy med hvitkalkete bygninger og blå dører, men er like idyllisk i mine øyne. Øya ligger nær Tyrkia og er derfor preget av dette i bygninger og bybildet.
Jeg legger ved litt bilder fra ferien. Jeg har en tendens til å gå amok med kamera på tur og tar bilder i hytt og gæver. Spesielt når jeg er i land hvor innbyggerne er så flinke med farger som i Hellas! Jeg blir jo helt dånferdig av å sikle på de fargerike fiskebåtene som ligger til kai. Og jeg kunne ønske havna her hjemme så like fargerik ut.
En liten ting på bildene har inspirert meg til å mekke noe selv, så i kveld skal jeg finne frem hobbysakene mine og være litt kreativ. Det kommer nok et innlegg om det etterhvert.
Håper dere nyter sommeren like mye som meg, selv om det regner her på østlandet nå. Jeg har funnet ut at litt regn kan jeg godta, vi slipper ihvertfall å lide av oversvømmelser og andre naturkatastrofer slik som andre land, Kina feks.
Ha en flott sommerdag!:)

  
 
 

Some photos from our vacation at Molivos in Greece. Just sunbathing and eating a lot of greek salad! During our vacation our flat also was sold, I can not describe how pleased we are about that:) Now we finally can start looking for another place for real.

Maya

11 kommentarer:

Jane sa...

Ser ut som at dere har hatt en alldeles nydelig ferie. Har aldri vært på Lesvos selv, men hørt det skal være fint det. Vært mange andre steder i Hellas, og elsker maten, kulturen, alle de nydelige fargene...ja alt ved hellas er egentlig bare fantastisk <3
Kjempe nydelige bilder du har lagt ut. Må si jeg ble en smule misunnelig på den ferien dere har hatt nå asså ;0)
Så bra at leiligheta er solgt da. En ting mindre å tenke på.

Ha en fin kveld.
Klem jane.

Marianne sa...

Å, så herlig! Både salget og bildene :)
Usikker på om jeg har lagt inn kommentar hos deg før, men jeg har lest bloggen din en gooooood stund. Har dermed fått med meg at salg av loft har stått på plakaten en stund, og da må det jo være heidundrandes godt når det endelig er i boks! At man nettopp har hatt gode dager i Hellas blir jo bare en ren bonus :)

Ser forøvrig fantastisk ut der dere har feriert... Hellas står absolutt på topp5feriemål for fremtiden... Charterturen til Rhodos som søttenåring ga meg liksom ikke det helt store...

Ha en god og regntung torsdag!

She: sa...

Så fantastiske fine farger og bilder! Får lyst til å dra med det samme :)
Velkommen hjem, og gratis med salg!
MissH

Miss-handy sa...

Gratulerer så mye med salget!!! Så deilig, da!:)
Jeg bare elsker Hellas, gresk salat og fetaost, så kjenner jeg ble "littegranne" misunnelig nå:)
Ha en superduper kveld:)

Ellen sa...

Jøje meg, det så deilig ut!Fantastiske bilder:)Hellas er herlig, maten alene er jo grunn nok til å dra.Grattis i massevis med salget, det må være deilig å ha det unnagjort:)Nå blir det spennende å se hvor neste Maya-heim blir:)

Allis i Eventyrland sa...

Gratulerer med salget! :) Og det ser ut som om dere har hatt en fin ferie, sitter å drømmer om en tur til varmere strøk selv... Men det blir nok ikke i år, gitt :)

Pia sa...

Flotte bilder! Har sjøl vært på Lesvos for noen år siden - ei flott øy!

Kristine sa...

nydelige bilder!!! en uke med soling og greske salater høres jo absolutt forlokkende ut ;-)
Gratulerer SÅ MYE med salget! Og lykke til med orntli boligjakt!!
sommerklem

Rosetrend sa...

Gratulerer med salget! Tipper det er ei som skal kose seg fremover og ha litt sommerfugler i magen :o)

Ser ut til at flyforsinkelsen var verdt det. Var selv på Kreta og Almyrida i midten av juli, og bildene dine får meg til å mimre- selv om det er mer tyrkisk inspirert der dere var.

Syns det er fint å se at du tar bilder titt og ofte. Er gjerne på den måten man fanger inn gode, spennende og pene motiver. Og så er det selvfølgelig en egenskap og ha øye for hva som egner seg også :o)

mette sa...

ok, i wanne go there! så sykt deili ut, heldiggris!! god sommer videre:)

GOWRY sa...

Sikke nogle fine fine billeder! Du har virkelig været god til at finde de helt rigtige motiver :)