fredag 4. november 2011

Prosjekt: Glasskuppel-lampe

Jeg konstanterer at jeg har blitt en rykk-og-napp-blogger. Noen kjappe innlegg på rekke og rad, for så å ta en medium lang pause. Da får man samlet litt opp kan man si. Derfor kommer det et innlegg til i løpet  av de nærmeste dagene. Først av alt: er det bare meg som synes vintagelampene til design by us er styggfine? Jeg har vært på utikk etter lampe-glasskupler på loppis og bruktbutikker et par år nå, og helgen som var fant jeg "the missing link". Både skjermen og lampefoten hadde jeg fra før. Foten skal byttes ut med en som har rund flate nederst. Jeg har sett en som kan passe på Clas Ohlson. Lampa er ikke heeeelt som originalen, men ganske kul likevel synes jeg. Delene holdes sammen ved hjelp av at lampeskjermen er sånn som må skrues fast før pæra kommer i, (aner ikke hva det heter). Lim var derfor ikke nødvendig. Ellers her selveste godstolen kommet i hus! Se på nederste bilde:) Takker for svar fra dere, rakk ikke svare dere tilbake. Valget falt altså på den turkise/lys blå fra Illums bolighus. Fiiiiiiin! Og veldig god å sitte i:) Rammen er også et loppefunn fra helgen, og den blå rorschach-lookalike sommerfuglen er selvmalt. Nå skal det veltes i god fredagsmat og godis:) God helg folkens!




6 kommentarer:

Unknown sa...

Skjønner hva du mener med styggfin :)
Er jo stili da.
Du får til det meste!
God helg til deg og!

s h i n e d e s i g n sa...

For en glimrende idé! Kjempestilig! Rart at noe så stygt kan settes sammen og bli så fiiint! Den stolen er så kul, grattis og riktig god helg :-)

GroM sa...

Denne lampen var aldeles ikke "styggfin", den er driiitfin! For en fantastisk god ide, jeg tror nesten jeg må la meg inspirere av denne og lage noe liknende, håper det er greit? Jeg har sett på noen orginaler og de er så sinnsykt dyre... Tusen takk for en kjempegod ide!

- marthe - sa...

Jeg synes egentlig din ble bedre en originalen jeg! :) Kul ide!

ReVinyl sa...

Du er så utrolig kreativ alså Maya, og så innmari god på gjenbruk!

Likte lampen innmari godt. Jeg digger også stygfin. Blir det for mye "pent" og ordnlig rundt meg så trives jeg ikke...

Klæm og klæm

Dotty-love sa...

Lovely, som du!