lørdag 31. januar 2009

Mini-makeover av stempel

Når jeg har vært ute og reist har jeg kjøpt en del stempel i tre. Jeg synes de er så vakre og har slik sjel. Noen av de har vært brukt, og noen ser ut til å være riktig gamle også. Andre derimot ser kun ut til å være produsert for salg til turister.
De fleste av stemplene mine er i mørkt tre. Og det er en farge jeg er så lei av nå.
Jeg har lenge gått og grublet på om jeg skal male de. Det er litt skummelt å begynne å fikle på reiseminner. Hva om jeg angrer meg, hva om jeg ødelegger de? Det er ikke bare å få tak i nye, og så er jo affeksjonverdien ganske stor.
Men nå har jeg bestemt meg!:D Jeg har våget meg på fire små trestempler. 3 kjøpt i India, og ett i Tyrkia om jeg ikke husker feil.

Slik så de ut før jeg svingte kosten.
Før:

Etter:Egentlig skulle jeg male hele stempelet. Men da jeg begynte å male så syntes jeg de ble finere bare ved å male selve stempelflaten. På den måten kommer mønsteret klarere frem.
(Kremt, den ene synes jeg er så fin som den er, så den fikk bli ved sitt gamle. Mon tro om han er trist fordi han ikke fikk bli-ny? Tjihihi)
Om jeg skulle ombestemme meg så kan jeg jo bare male hele på nytt. For, gjett hva: jeg anger ikke!:)
Synes de ble kulere jeg, så nå kan de få stå fremme litt til.


Da skal jeg gjøre en liten makeover på etterveksten min her;)
Me talas!

Maya

2 kommentarer:

Lill sa...

Hei.Det er helt utrolig hva du får til:)Er så inspirerende å besøke bloggen din at jeg gjør det hver dag:)Ha en flott lørdagskveld.klem

Anonym sa...

Heisann Maya :) Du har virkelig mange fine bilder i bloggen din..
Liker tanken på å bo på et loft altså..Høres så koselig ut:)
Ser at dere har det kjempekoselig der også..Vattteppet i oransje var helt herlig! Jeg er helt hekta på sånne tepper..
Jeg begynte å hekle mat av meg selv hihi..Begynte med ting som skulle henge på juletreet. Så slapp jeg opp for ideer og begynte å hekle ting rundt meg hihi!!
Jeg anbefaler jo alle å begynne å hekle jeg da ;)Så har man alltid noe å gjøre hvis man sitter og venter eller sitter på bussen og toget..Ha en fin søndag Maya!
Hilsen Kardemomme :)