søndag 20. desember 2009

20. desember: Små julestrømper

Nå sitter jeg sannsynligvis på flyplassen og venter på avgang hjem til jul:) Men takket være autopubliser så kommer altså dagens innlegg seg ut på nett, lett som en plett!
Jeg eier ikke tålmodighet eller evner til å sy en av disse lekre julestrømpene som farer rundt som en farsott i bloggland nå. Men jeg har smålapper av filt (rester), glitter og bånd. Da kommer jeg langt.
Jeg lagde disse på en relativ lettvint måte. Jeg klippet til små remser av filten, la de etter hverandre og limte bitene sammen. Deretter klipte jeg strømper ut av det "nye" tøystykket når limet var tørt. Så sydde jeg der jeg hadde limt og i kanten på selve strømpene. Mohaha, lettvint? Den som er veldig fingernem synes kanskje dette hørtes veldig tungvint ut, men for meg ble det enklere.
Strømpene er små, kanskje plass til en liten sjokolade eller noen nøtter. Får nok plass på treet de også:D




Det er mange som driver med julehobby og pusling i disse tider. Bloggeren Skrekk og Gry har laget noen søte hjerter og stjerner av gavepapir og bokpapir. Jeg syntes de var så søte og har fått lov til å låne et bilde fra bloggen hennes. De er litt sånn jeg liker det: hjemmelaget med enkle midler:) Bloggen hennes bugner over av denne filisofien, ta deg en titt!

Maya

6 kommentarer:

La luz del norte sa...

Fine sokker! Nå har jeg - endelig - lagt ut bilder av kremmerhusene jeg har nevnt så mange ganger. De bl ferdige i går kveld. Jeg ble fornøyd! Håper du hr kommet trygt frem.

Sol-klem

Sylke Feldhusen sa...

Så søte julestrømper du har laget!

Dette med auto-publiser må jeg se nærmere på. Det var faktisk ukjent for meg... Alltid noe nytt å lære :) Takk for alt du viser oss her!

SuperMona sa...

synes strømpene dine var fine =)
mamma skal fylle julestrømpen min slik at jeg kan ha den med meg på vakt julaften.! den er svææær altså.. stor rød og hvit som hun strikket til meg da jeg var liten =)

mi-rachel sa...

knall tøffe julestrømper.
og de julekurvene var også veldig fine.

Marthe sa...

Hei kjære du!

Jeg er kjapt innom for å ønske deg en riktig god jul!! Håper du har kommet deg trygt hjem. Ingenting er som å komme hjem til jul. Mamma henter oss i dag, og jeg gleder meg SÅ til alt som hører jula til. Jeg går helt tilbake i barndommen jeg nå;)

Også må jeg få si at disse julestrømpene er favorittene av alt det flotte du har laget i denne morsomme og nydelige julekalenderen! Herlige, små og forferdelige søte- jeg smelter:) Det har vært en sann glede å følge dine kreative krumspring hver dag i desember. Jeg skal få logget meg på nettet hjemme på Toten og se hva du har på lager de siste tre dagene før julaften.

GOD JUL!!

Varme klemmer fra Marthe

erry sa...

Supersöta julstrumpor!

GOD JUL Maya!!