mandag 21. desember 2009

21. desember: Tre med blomster

Titt tei, nå sitter jeg trygt plantet hjemme hos mor og far. Tante ble overøst av klemmer og jubelrop fra glade tantebarn da jeg trådte inn døra i går. Hihi, det er koselig det. I morgen skal vi visstnok pynte pepperkakehus, jeg og 3 småtroll. Spørs om det ikke blir mere nonstop-spising enn pynting. Men jeg er med på det også jeg, hihi.
Jeg har lagt inn bildene til alle innleggene før jeg reiste hjem, så nå kan jeg bare konsentrere meg om å trykke på bokstavene på tastaturet og håpe det kommer noe vettugt ned på "papiret".
Man kan si at julefreden synker innover en når man kommer "Hjem". Her er det tradisjon, viltre, rødkinnete unger, gode venner, foreldre som står på for å gjøre jula koselig, familie, sne og frisk god sjøluft! Mmm, nå er det juleferie:)
Dette juletreet i filt står altså hjemme på loftet og godgjør seg i julen. Jeg syntes det ble fint med blomsterpynt på, behøver ikke være kuler og glitter. Treet står ved hjelp av en blomsterpinne limt fast i en hjerte-gipsform. Jeg er fremdeles forbauset over hva jeg har i hobbyskuffen min. Jeg tror jeg må ha vært innom alle typer hobbier det går an å ha. Er det rart det er fullt? ("Nei" vil sambo svare).
Og se på den lille søte reven som står forran der da, hihi. Det ser kanskje ut som et ekorn, men det er en rev altså.
Det er fremdeles veldig hyggelig at folk besøker den lille julekalenderen min. Og takk for alle kommentarer og alle de som har lagt seg til som følgere den siste tiden! Det er koselig at noen setter pris på de små pusleriene mine:)
Som dere sikkert skjønner så kommer familien til å være i fokus nå, så det blir lite bloggbesøk på meg. Jeg kommer sterke tilbake når jeg kommer hjem til loftet igjen i romjulen. Nå er det familie og julefeiring i høysete:)
 
Maya

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei du! Kos deg i ferien- høres veldig deilig ut! Måtte le av det du skrev om A- kan se det for meg!! Haha!
Vi sees iallfall til nyttårsfest- det blir stas! Hei så lenge, juleklem fra ELine

Kardemomme sa...

Heisann :))Er innom for å ønske deg en riktig god jul!! Så moro at du også skal være med på Kulørs kampanje da :))Blir spennende å se på fargene vi kommer fram til alle sammen! GOD JUL! Kos deg MASSE!
Juleklem fra Kardemomme :))

victoria (huset i byen) sa...

Herlig lite tre og en utrolig nydelig rev det der.... he he...
Ha en utrolig herlig juleferie sammen familie... kos deg masse og ha en riktig god jul...
klem victoria

Sylke Feldhusen sa...

Søtt juletre :) Har nå også lagt meg til som følger. Kos deg hjemme!

NinaK sa...

Det fineste lille træ

La luz del norte sa...

Juletreet er superfint! Her har jeg pynta i dag. Sambo kjøpte et veldig pent tre til oss, så nå står det klart i stua. Pleier vanligvis ikke å være så tidlig ferdig, men ville prøve det i år, og jeg synes det er deilig!

Kos deg masse hjemme!!!!! God jul!!!!

Stor klem fra Sol