lørdag 13. februar 2010

Prosjekt: Fargerik dyrisk knagg

Man tager et visst antall dyr funnet på bruktmarked
 
Man sager hodet av

Man sitter igjen med et visst antall hoder

Man tager derved en knaggrekke, fjerner knagger, skruer og maler den i ønsket farge

Man maler hodene, om man vil, og limer de på planken med sterkt lim. Da kan det for eksempel se slik ut:

Som den barnslige sjel jeg er ler jeg meg skakk av jålekua og alle de andre jåledyrene med smykker på


Inspirasjonen kommer fra en designknagg jeg så i et blad hvor en hest "løp" ut fra en planke. Men jeg husker selvfølgelig ikke hvem som har designet knaggen eller hvilket blad det var. Kanskje noen av dere har kjennskap til hvem designeren er:)

LørdagsMaya

NB: Ingen dyr ble skadet under dette prosjektet

47 kommentarer:

Tonje sa...

Så utrolig kule! Måtte le da jeg så jålekua jeg og:D Ha en flott lørdagskveld!

Marte Marie sa...

kjempestilig!
dette var et flott tips!
ha en fin fin lørdagskveld!

En støvel og en sko sa...

Så artig! Du er super kreativ!! Jeg så noe lignende i reportasjen om Briggs lekehus i rom 1-2-3, der hun hadde sagd av et nesehorn på midten og limt begge delene i hver sin ramme før hun sprayet med gullmaling. Sånt liker jeg.

Ha en superfin lørdagskveld, og tusen takk for kommentaren på bloggen min. Hyggelig at du stakk innom.

Hilsen
Sølvi

Camilla sa...

hihi Den ble kjempetøff, har sett "originalen" jeg og, men liksom aldri kommet så langt som å lage en. Du er flink! :)

AnnaJohanna sa...

Beste tipset ever!!! Så kult!!! Det der kaller jeg kreativitet!!! Kult blogg du har, legger oss som følger opg håper det er iorden!!
ha en finfin kveld!!
Klem Johanna

Snuskebassa sa...

Det er den råeste knaggrekka jeg har sett på lenge!
Gratulerer, du har nettopp gitt meg dagens høydepunkt!
Hilsen Liv

SuperMona sa...

naaaais =) trur jammen eg må finne fram de kreative sien mine ikveill!

Maria Festli sa...

Fantastisk fint :D

Sylke Feldhusen sa...

Så morsomme ideer du har :)

Rarerina sa...

For en fantastisk stilig rekke!
Slik vil jeg lage. Jeg har bonkret opp idéer til OL. Mannen skal se, jeg skal lage. Hurra.
Ha en nydelig helg.

Kristine Dall sa...

Rett og slett herlig!! Hva slags sterkt lim er det du bruker? :)

victoria (huset i byen) sa...

Kjempe kult Maya og et supert tips...
klem victoria

Sukkertøy for øyet sa...

TUSEN takk for at du deler alle de super kule ide'ene dine med oss Maya..Herreguuud..Dette var bare helt fantastisk kult..
Dette må prøves:)
FLinke Maya:)

mi-rachel sa...

fy søren..du er kreativ!
ble veldig tøft.

PillePalle sa...

Så utrolig søtt! Synes, jeg skulle dykke litt i lekekistene til guttene mine..... Hilsen fra Pillepalle

MiaNostalgia sa...

De er superkreativt. Resultatet ble kult.

Ha en fin helg.
Klem fra MiaNostalgia

Åshild sa...

Desidert lørdagens blogginnlegg-høydare! Satt her, sur og trøtt, og måtte bare le høyt! Herlig :) Takk for latter og god inspirasjon!
Bloggen din er superduper :)

Åshild

Skrekk og Gry sa...

WOW!
Kjempemorsom idè. Har lenge tenkt å bruke slike dyr til lange halskjeder eller knotter på kommoder. Så i et blad noen som had brukt et dyr til knott oppå doet.
Inspirert!!!
mvh Gry

Ida sa...

Hahaha,, du Maya du Maya.. jeg ler meg ihjel :) Den var jo helt fantastisk flott, og homo-oksen din var jo helt rå. Jeg er sikker på at han hadde vært populær i dragqueen miljøet ;-D

Helt fantastisk hvordan de kreative koblingene i hodet ditt er satt sammen. Helt unikt! :)

Dette må jeg bare teste ut en gang. Stor klem fra Ida

ps. godt å høre at ingen ble skadet under seansen ;-D

smileull sa...

Helt fantastisk moro! Love it :-D

Sanne sa...

Åh, denne knaggen digger jeg virkelig. En slik ide er verdt gull! :) Jeg må gjøre noe lignede, men jeg trenger ingen flere knagger. Men fra et bilde eller hva som helst. Virkelig herlig inspirsasjon, og nydelig knagg! ÅH!

Marianne sa...

Fantastisk! Jeg lo godt da jeg så Briggs lekehus "Gullnesehorn i ramme", men denne her tok virkelig kaka! I love it!

Ha en fantastisk lørdag, du alltid inspirerende Maya ;)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha, ha, fantastik!

Kvinnse sa...

Jeg liker deg sååå godt!! Makan til dame!! :o) Tommel opp!!

Minmill sa...

Hahaha, så herlig. Du verden for en fantasi du har. Tenk å lage en knagg med halve lekedyr. Den ble jo kjempefin. Digger fargene du har brukt. Friskt!

Jeg har sett noe lignenede inne hos Briggs lekehus. Hun har to nesehorn bilder hvor det ene bildet er forparten og det andre bilde bakparten av nesehornet. Så har hun spraylakkert rammen og nesehornet i gull. Du har sikkert sett det. Det var avbildet i Rom123 nylig.

(eddas) sa...

He he he jeg ler meg ihjæl av deg....det ble jo bare så festlig....jåleku....det er den første kua jeg har sett som er jålete:)
ha en kos dag....snuppeluri:)
klemklem

La luz del norte sa...

Gjett om det der kommer til å bli en farsott over det ganske blogglandia! Tipper du kommer i et eller annet interiørblad for det også! :) Skikkelig herlig! Du er en innovatør!

Sol

BlandetLoft sa...

HOho sååå gøy, dette likte jeg. og resultatet ble jo fengende flott også da.

reykjavik fragments sa...

Helt underbar ju. Jag länkade till dig hoppas att det gick bra.

Rina sa...

Aj, aj, aj - hvor er det bare fedt! Tillykke med sådan en fantastisk ide!
Rina, DK

Aina - Pudderkvastrabagast sa...

Hahaha, superfestlig. Glad ingen dyr ble skadet i prosessen. Jeg fryktet det verste der et øyeblikk...

Maren - midt på jorden sa...

Så fint! Det er flott å ha noe som fremkaller smil i hverdagen! Likte godt fargebruken også:)

Ninas Drops sa...

WOooooowsi...
ja dette var kuli Mayamor...
Digget den lille blå grisen som har surret skjerf og gull lenke rundt hodet sitt også...FANTASTISk fine bilder og oppsett....Her var du super kreativ min venn=)
Klem
Drops

atinybitofheaven sa...

FANTASTISK!!!!!!! Det var råstilig!!

Så kreativ du er .-)

Klemmer fra Wien

till-vidas-ara sa...

Helt fantastiskt kul idé!!!!!! Underbart! Måste bara göra en sådan en dag! Det ser helt ljuvlig ut hos er nu! Hoppas du får en ljuvlig fortsättning på måndagen också!

Massa kramar Lycke

Marianne sa...

Denne knaggen var jo bare helt rå!
Man kan jo ikke unngå å smile når man ser bildene:) Kjempe kreativt!
Dette fikk jeg lyst å prøve meg på og!

stjerneglass sa...

Elsker den!

Portofritt sa...

Flotte, kreative bilder. Det fortjener en kreativ-award :)

Frk. Fosli sa...

W O W =)
Dette var den kuleste knaggen jeg noen gang har sett! Folk skal bare ha de dyre og masseproduserte knaggene sine i fred, nå er det kun EN knagg jeg ønsker meg :)
Keep up the good work!

Kvirrevitt sa...

Hohoho, og der fikk du førti kommentarer! Og det har innlegget ditt virkelig fortjent! Knallkul knagg!

mette b sa...

Hvor er den fantastisk - jeg kunne ikke lade være med et smile :)

Selvom det så farligt ud, da der blev savet dyr over...

Lisa sa...

ÄLSKAR det! får jag låna bilder och länka tillbaka hit? sån toppen ide! blir sugen på göra en egen version.. if you do not mind? Med dinosarier

Anonym sa...

fantastisk! denne ideen må jeg stjele! ;-)

Anette sa...

Sinnsykt kul knagg! tror jeg må lage meg en sånn:D
Hva slags type maling og lim brukte du? :)

Anette sa...

Hei Maya! (Veldig fint navn;)) Tusen takk for svar! Må nok prøve meg på en fin dyreknagg til min lille Maja;) Veldig god idè!
Følger bloggen din i ny og ne. Mange morsomme ideer og god inspirasjon:D har lånt noen av dem til masteroppgaven min:)
Lykke til med mastern og god 17. mai til deg også:)

Anette

MIN! hilsen Hege sa...

Siden du ikke har kopiert, men laget noe nytt, vil jeg gjerne få lov å nominere deg med denne suverene knaggen hos Håndlaga 2012 - redesign-konkurranse.

Gi meg en lyd om det er greit for deg ?

Var en helt vanvittig kul idee.

Ha en fin dag

Charlotte sa...

Hei Maya! etter mye pes håper jeg du kan hjelpe meg - jeg har nemlig for en stund siden maltraktert noen lekedyr for å bruke halvdelene til håndtak på skapet til sønnen min. Men jeg får de ikke til å sitte fast! De bare faller av, det funket heller ikke å sage til trebiter som jeg limte de på, for deretter å skru gjennom dørene. Kan du fortelle meg hvilket lim og teknikk du har brukt? På forhånd takk og ikke minst takk for at du bruker tiden din på en utrolig inspirerende blogg:)