onsdag 11. august 2010

Inspirasjon fra den nye IKEA-katalogen

Det har vært så mange innlegg om lanseringen av Ikea-katalogen at jeg kjenner IKEA-feberen begynner å komme for fullt alvor. Et år fikk jeg ikke katalogen i posten, og tok dermed bussen til Ikea flere ganger på en uke, kun for å hente katalogen! De første dagene tok jeg bussen hjem igjen med uforrettet sak, men siste dagen hadde de altså fått påfyll. Jeg må skynde meg å si til mitt forsvar at jeg på den tiden var nyutdannet og ventet på å begynne i jobb, så jeg hadde all verdens av tid til å bedrive særs (u)viktige ting. I år har jeg sikret meg, og har allerede fjernet "Ingen reklame"-lappen på postkassen, av frykt for at det samme scenarioet skal skje igjen. Jeg fikk til og med samboeren til å kjøre innom Ikea på vei hjem fra jobb i går for å se om katalogen var kommet, haha. Man vet jo aldri...I frykt for at Ikea nå kommer til å stenge meg ute på livstid av disse (tvangs)historiene, hopper jeg kjapt over til favorittbildene mine fra smakebiten av katalogen på nett! Hurra!
Alle bildene lånt fra Ikeas nettside.

På dette bildet er det den ryddige organsieringen som inspirerer. Jeg blir alltid fasinert av slike vegger, og har så lyst til lage noe lignende selv en dag. Samtidig liker jeg lyset i bildet, friske og klare farger.

Gult, en favoritt for tiden. Og organiser, organiser, organsier! Liker enkelheten og de rene linjene. Jeg kan gjerne ha det slik, med fargeklatter. Kanskje i ett annet liv, hvor jeg er mer strukturert enn dette livet.

Dette bilder tiltaler meg også veldig. Jeg liker miksen, de harde, rene linjene, den lille dukken som står ved bokstavplakaten. Taklampen! Kontraster.

På de siste to bildene er det egentlig den oransje fargen, og flørten med Afrika som appelerer til meg.  Jeg drømmer også om å ha en gang med marokkanske fliser (Over kjøkkenbenken på  bildet nederst), meget inspirert av Scandinavian Chic, og My Wonderworld. Digger også opphenget på det første bilder, så enkelt og så fint:D

Maya ( i Ikea-rus)

2 kommentarer:

Mollie sa...

IKEA, IKEA, kjære IKEA....har litt sånn hat/elsk-forhold til IKEA. De har jo liksom alltid vært der, til tider har utvalget vært litt døllt men veldig veldig ofte er de supre og jaggu har de fint design innimellom og! Man kommer liksom aldri utenom IKEA. Kult at de har gult og oransje nå, fine farger sammen med alt det hvite. Kontorinnredningene på bildene var veldig fine! Jeg venter også spent på katalogen, tenk at de liksom har fått sin egen lanseringsfest og greier. Big happening blitt!

ANNEPÅLANDET sa...

Man kan bli i Ikea-rus av mindre! Takk for titten! Marokkanske fliser hadde vi faktisk i vår første leilighet i forrige årtusen - men såvidt jeg forsto på (de manglende) kommentarene fra slekt og venner som kom på besøk, var det visst bare jeg som syntes det var fint... Har alltid tenkt at det vil jeg ha igjen, neste gang jeg pusser opp.
Og takk for tipset om å fjerne Nei til reklame-lappen på postkassa i disse dager!!